De andere kant van Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rene en Miranda Schuurmans - WaarBenJij.nu De andere kant van Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rene en Miranda Schuurmans - WaarBenJij.nu

De andere kant van Ecuador

Door: René en Miranda

Blijf op de hoogte en volg Rene en Miranda

19 Maart 2015 | Ecuador, Quito

Eergisteren hebben we een overnachting bij een indianenfamilie gehad. Erg primitief, maar voor Ecuadoriaanse begrippen had deze familie het nog vrij goed. 's Middags vertrokken we naar Otavallo, een mooi, klein plaatsje. We hadden een overnachting in een hotelletje, gerund door Nederlanders die uit Rosmalen kwamen. Gisterochtend stond er een wandeling gepland naar een krater, een tocht van zo'n 2 1/2 uur. Doordat het weer slecht was, hadden we vrijwel geen zicht. De lucht was ijler geworden door de hoogte, 2800 meter, dus het lopen ging niet makkelijk. Maar tijdens de daling werkten de weergoden goed mee en hadden we een mooi uitzicht over de krater. Gelukkig maar, kwamen we toch niet voor niets! 's Middags heben we een aantal bezoekjes afgelegd aan indianenfamilies, zij deden mee aan een project om zo een extra inkomen te verkrijgen. Dmv verkoop van zelfgemaakte spullen, oooo wat een armoede....wat hebben we het dan toch goed! Veel Ecuadorianen leven in armoede, hun huizen zijn eigenlijk niet geschikt om in te wonen.
Vanaf het hotel in Otavallo zijn we vandaag vertrokken naar Papallacta, daar zijn we over een bergpas gereden op een hoogte van 4800 meter. Zo, dat merk je wel aan je lichaam. Minder zuurstof in de lucht, ademhaling gaat moeizamer. Onze reisleidster attendeerde ons op de symptomen van hoogteziekte, zoals hoofdpijn, slaperigheid. Tot nu toe gelukkig geen klachten. Op dit moment verblijven we 1 nacht in een luxe hotel met spa ( groot contrast met eergisteren). Maar ja, we hebben wel vakantie. Dit hotel ligt op een hoogte van 3300 meter, prachtige locatie. Morgen vertrekken we naar het amazonegebied, de jungle in! We hebben dan 3 dagen geen wifi, hopen snel weer iets te kunnen schrijven...Doei!

• 20 Maart 2015 - 06:36

Patric En Constance:

Hey Rene en Miranda,
    Is allemaal wel indrukwekkend om te lezen.
    Het is maar goed dat je extra harde krullen had?
    Nog heel veel plezier in de jungle en Rene laat je de Tarzan in je nu weer een keer los?
    Gr. Patric en Constance

• 20 Maart 2015 - 12:27

Je Moeder:

Jane, kijk maar uit voor Tarzan. Mooie dagen. Groetjes van ons!

• 20 Maart 2015 - 14:09

Erna:

Wat een super ervaring is deze vakantie!!
    en zo fijn dat het goed met jullie gaat, en met je gezondheid ook begrijp ik miranda!
    hopelijk komen jullie veilig en wel uit de jungle,...... geniet er nog van samen!!
    gr Erna en Marc

• 20 Maart 2015 - 16:13

Neslihan :

Hoi,leuk foto's,ik gen blij dat leuk is daar.
    allebei xx.

• 20 Maart 2015 - 18:36

Daniell:

Goh..wat is het toch echt indrukwekkend om jullie reisverslag te lezen. Wat hebben jullie een geweldige reis en jullie doen echt veel ervaring op. Jullie maken van alles mee. Wa hebben we het toch goed hier..als we dat zo lezen.
    Zo.. en nu 3 dagen de jungle in...let mar op voor de insecten Miran...hihi...
    Veel plezier en we lezen wel weer hoe het is geweest in de jungle.
    Tis kei leuk om jullie zo te volgen...toch een beetje het gevoel dat we ook op reis zijn..☺
    En de groeten van mijn menneke!!

Dikke kus xxx

• 20 Maart 2015 - 18:38

Danielle:

Heey Miranda...ben dé de koeien aan het uitlaten..haha!!! Wa skone

• 22 Maart 2015 - 23:26

Fam De Veer:

Ohhh wat zullen jullie genieten saampjes

• 23 Maart 2015 - 14:52

Carla:

Ik dacht: Wat is het toch stil uit Ecuador!? Bleek dat ik een verslagje gemist had. Vandaar een beetje de later reactie.
    Ga ik de foto's bekijken ,loopt Miranda daar met een koe!! Het moet nie gekker worden. Je was bang dat je de souvenirs niet in de koffer zou krijgen. Nou ik kan je wel vertellen: Dit gaat zeker niet passen!!!
    Snap dat je er even aan moet wennen dat rene binnenkort 50 word maar om hem nu meteen in te ruilen voor een koe lijkt mij ook niet echt handig. En uuhh, als ik het zo snel effe bekijk is die koe ook de jongste nie meer dus of je er echt op vooruit gaat is de grote vraag.
    Ik zou er nog effe heel goed over nadenken en hoop dat je je menneke snel terug kan ruilen. lijkt mij de beste optie.
    Wens jullie veel plezier in de jungle en doe geen gekke dingen daar!
    Groetjes van ons