Daarboven op de berg... - Reisverslag uit Huigra, Ecuador van Rene en Miranda Schuurmans - WaarBenJij.nu Daarboven op de berg... - Reisverslag uit Huigra, Ecuador van Rene en Miranda Schuurmans - WaarBenJij.nu

Daarboven op de berg...

Door: René en Miranda

Blijf op de hoogte en volg Rene en Miranda

27 Maart 2015 | Ecuador, Huigra

Vanuit Banos zijn we gisteren vertrokken naar Riobamba, om daar de Chimborazo vulkaan te beklimmen. Met de bus zijn we naar een hoogte van 4800 gereden. Je kon ervoor kiezen om te klimmen naar een hoogte van 5040 meter. Vergis je niet, dit is erg moeilijk, de lucht is erg ijl en over die 200 meter doe je zo'n drie kwartier. Een aantal uit de groep, waaronder René, kozen ervoor om het niet te doen. Zodra je de symptomen van hoogteziekte krijgt, mag je dit ook niet doen. Niet dat René deze kreeg, maar het was te zwaar voor hem. Maarrrrr ik heb het wel gedaan en het ging goed! Wat was ik trots! Daarna naar het hotel gegaan. De hotels zijn tot nu toe meegevallen, ze zijn redelijk goed, ook het eten valt niet tegen. En ja hoor, gisteravond heb ik een cavia gegeten, was wel z'n kuntje, maar het was niet slecht. Het vlees heeft het structuur van kip. Maa mijn caviaatje had niet echt veel gesport, want hij was aan de vette kant, hi, hi....ohhhh wa zielig! Vandaag zijn we naar Huigra vertrokken om daar de Guamote markt te bezoeken. En wat je daar dan allemaal niet ziet...ongelovelijk. Daar moeten we Europeanen ons voor afsluiten. Cavia's, konijnen, kippen in zakken gepropt om verkocht te worden. Maar dit is hun cultuur en leven, daar moeten wij gewoon rekening mee houden. En wat een mooie, kleurrijke bevolking! Zo'n mooie klederdracht. Het wordt ook niet altijd op prijs gesteld als je foto van hen wilt maken, zij vragen daar ook weleens geld voor. Morgen gaan we een treinrit maken naar de Duivelsneus, midden door de Andesgebergte. En bezoeken we 's middags de overblijfselen van een Incastad. Maar dat vertel ik de volgende keer weer....Hasta la Vista!

• 27 Maart 2015 - 08:59

Neslihan :

Hoi,ik ben trots op jou dat jij de hele berg gelopen heeft, ik snap Rene wel is tuurlijk hoog en
    vermoeiend voor hem,maar hij heeft toch 200 m,mee gelopen 'TOP',
    En zo te zien eten lekker gemaakt, mmm.
    En nog fijne dag allebei,genieten,xxxx

• 27 Maart 2015 - 13:44

Je Moeder:

Volgens mij, doe deze vakantie jullie heel goed. herboren terug! xxx

• 27 Maart 2015 - 15:37

Fam De Veer:

Die Cavia ziet er goed uit!

• 27 Maart 2015 - 17:57

Ton:

Hoi samen, proficiat met René. Altijd al een cavia voor je verjaardag willen hebben? Zat er nog een extra handvat aan? Nog veel plezier. XXX (X-jes zijn fictief en zijn later niet in te wisselen voor echte)

• 27 Maart 2015 - 19:25

Carla , Bart , Anne En Theo:

Hoi Miranda en Rene,

Gullie het ut mooi kei goed daar! Lekker genieten he.....vooral van de cavia dan .... Rene van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Neemt er maar eentje op. Ge het toch wel van dat speciaal bier uit de jungle meegenomen voor deze speciale gelegenheid toch? Vandaag was het letterlijk "hij leve hoog" 4800 meter.... maar ja Miranda nog net iets hoger (haha).
    Groetjes van ons

• 28 Maart 2015 - 13:58

Miranda:

Heel erg bedankt voor al jullie reacties...dit maakt het gemis wel wat minder....maar Ton, ik weet oe te vinden! Hi hi....en Nes, het is hier geweldig! Doe de groetjes aan Dilan en Seline xxx

• 28 Maart 2015 - 13:58

• 28 Maart 2015 - 13:59

• 28 Maart 2015 - 13:59

• 28 Maart 2015 - 18:34

Hey, nog van harte gefeliciteerd René ! Idd, huh leve hoog! Ha ha
    En Miranda! Goed bezig!! Gij hèt die caviaatje dûr al afgelopen voordat ie eraan kon komen.

• 28 Maart 2015 - 18:34

Hey, nog van harte gefeliciteerd René ! Idd, hij leve hoog! Ha ha

• 28 Maart 2015 - 18:37

Hey, nog van harte gefeliciteerd René ! Idd, hij leve hoog! Ha ha

• 29 Maart 2015 - 10:27

Pauline:

we zien het wel jullie maken het prima!!
    lekker actieve vakantie, en veel indrukken. hopelijk onthoud je het een beetje miranda!
    veel plezier nog!
    groetjes van ons alle vier!!