One night in Bangkok... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rene en Miranda Schuurmans - WaarBenJij.nu One night in Bangkok... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rene en Miranda Schuurmans - WaarBenJij.nu

One night in Bangkok...

Blijf op de hoogte en volg Rene en Miranda

20 November 2016 | Thailand, Bangkok

Of eigenlijk two nights....
Gisteren zijn we na een vlucht van 10 1/2 uur om 10.00 Thaise tijd aangekomen. Goede vlucht gehad, alleen weinig geslapen. De temperatuur was bij aankomst 30 graden, maar ons hoor je niet klagen!
Tja wat zal ik eens over Bangkok vertellen...een zeer grote stad met zo'n 10 miljoen inwoners, op iedere hoek van de straat eettentjes, vriendelijke mensen. Er was ons verteld dat je veilig kunt eten bij zo'n tentje waar de lokale bevolking ook eet...nou dat wilden we toch maar niet riskeren. Varkensoren, insecten, vlees wat toch wel lang in de zon had gelegen. Nee, das niks voor die Hollandse magen! En Rob Geus moet hier vooral niet in de keukens gaan kijken. Gistermiddag liet onze reisleider ons los in Bangkok. René en ik vonden dat in eerste instantie wel eng...straatnamen die we niet konden lezen, alle straten leken op elkaar. We zijn maar rondom ons hotel wezen wandelen en 's avonds met de hele groep naar een ander gedeelte van de stad gegaan. Daar superlekker gegeten en er hing daar een gezellige sfeer! Veel Nederlanders, met name jeugd.
Vanmorgen hebben we met een longtailboot over de klongs gevaren, veel armoede gezien, maar erg vriendelijke mensen. Op straat werd er gratis eten en drinken uitgedeeld, dat hoef je tegen Hollanders maar één keer te zeggen, hi hi!
Ook naar het koninklijk paleis geweest, zeer indrukwekkend...wat is koning Bhumibol geliefd! De Thaise bevolking zagen hem als een vader van het volk. Overal hangen foto's van de koning en daaronder vaak altaars. Bijna iedereen draagt zwarte kleding. Desondanks gaat het gewone leven door, de toeristen merken vrijwel niets van het rouwproces.
Vanmiddag een erg leuke fietstocht door Bangkok gemaakt, door Chinatown gesjeesd en wederom was de gastvriendelijkheid geweldig! Morgen gaan we de Birma spoorlijn, de River Kwai. Als de reisleider het geregeld kan krijgen, dan gaan we ook een treintocht maken over de bekende spoorweg. We hebben twee overnachtingen in de junglerafts, op bamboevlotten gebouwde bungalows. En geen wifi....hellup! Dus uhhhh...tot de volgende keer....

• 20 November 2016 - 21:52

Je Moeder:

Mooi.dat is beter als van het hotel uit!Groetjes

• 21 November 2016 - 06:46

Danielle :

Heey lieverds, in 2 dagen al heel wat gezien en gedaan! Streep t maar van de bucketlist af....
    En niet verdwaald in 't grote Bangkok..hihi! Geniet samen van 't romantische verblijf in de bungalow op bamboevlotten...wat bijzonder

• 21 November 2016 - 06:49

Danielle:

Ik kijk weer uit naar jullie volgende reisverslag! Dikke kus XXX

• 21 November 2016 - 15:40

Toon Pauline:

Al veel gezien!!! Erg indrukwekkend allemaal
    Veel plezier nog!!!

• 21 November 2016 - 19:14

Theo En Carla:

Hoi Rene en Miranda,

Jullie hebben in deze korte tijd al veel gedaan zeg. Fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben. De Birma spoorlijn lijkt me ook erg leuk om te zien en vooral indrukwekkend gezien de historie. Leuk als het zou lukken om daar een treinreisje overheen te kunnen hebben. Hoop wel dat hij helemaal is afgebouwd... Anders weet je dat het geen pretje wordt (haha). Heel veel plezier in de jungle en we zijn benieuwd naar jullie volgende berichtje!

Heel veel groetjes
    Theo en Carla

• 21 November 2016 - 20:10

Franka Evi&Roel:

Wat een mooi begin van dit grote avontuur! pas goed op jezelf en geniet met volle teugen (behalve van de varkensoren hihi) Groetjes uit het waterige Oss

• 23 November 2016 - 18:37

Tante Truus:

Miranda en Rene Ik heb jullie verslag gelezen .
    Wat fantastisch om zo,n reis te kunnen maken dit nemen ze jullie niet meer af .Wat hebben jullie al mooie plaatsen bezocht .Geniet samen en ga veel leuke dingen bekijken en foto,s maken .

nog een hele fijne reis en zorg goed voor je eigen