Het veelzijdige Chang Mai... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rene en Miranda Schuurmans - WaarBenJij.nu Het veelzijdige Chang Mai... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rene en Miranda Schuurmans - WaarBenJij.nu

Het veelzijdige Chang Mai...

Blijf op de hoogte en volg Rene en Miranda

27 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

Eergisteren zijn we aangekomen in Chang Mai, gelegen in het noorden van Thailand. Het viel ons al meteen op dat de natuur al wat mooier werd. Temperatuur nog steeds 32 graden, maar dat mag de pret niet drukken. Bij aankomst hebben we onszelf verwend met een Thaise massage van twee uur! Niet normaal hoe fijn dat dat was...wisten niet dat we allebei nog zo lenig waren, hi hi! Zaterdag hadden we een vrije dag en zijn we samen met de tuk tuk naar de dierentuin gegaan, waar ze twee pandaberen hebben. Vrijwel alle dieren hadden daar een goed en redelijk groot verblijf. 's Middags zijn we een aantal tempels wezen bezoeken, wederom met de tuk tuk, dit vervoersmiddel is zo goedkoop voor Westerse begrippen. Eerst naar een ondergrondse tempel geweest, Wat Umong. Ik vond dit erg mooi. Onder de grond zijn tunnelstelsels en kun je een aantal Boedha's bekijken. Ook geen goudkleurige beelden, maar buiten zijn de overblijfselen begroeid met mos. Daarna naar de Wat Chedi Lang, deze tempel ligt in het oude gedeelte van Chang Mai. Wederom erg mooi. Effe eten, men eet hier drie keer op een dag warm, maar volgens mij eet de Thaise bevolking de hele dag door:-)
Weer in de tuk tuk en toen een zilveren Wat/ tempel bezocht, Wat Sri Suphan. Is vooral mooi in het felle zonlicht. 's Avonds lekker wezen eten op de night market. Overal kraampjes met prullaria. Maar wel leuk om erover heen te struinen.
Vanmorgen zijn we eerst op een bamboevlotje, waar je met z'n drieën op moest gaan zitten, een rivier afgevaren. Erg leuk! En daarna een flinke wandeling door een national park gemaakt. En als kersje op de taart, een bezoek aan de hoogelegen tempel Wat Phra That Doi Suthep. Deze ligt op 1600 meter hoogte op een berg. Met een busje werden we er naartoe gebracht, ik heb de trap met 304 treden beklommen en boven konden we de zonsondergang zien...dus niet want het was wat bewolkt. :-(
Morgen gaat de reis weer verder naar Laos. Daar zal ws geen wifi zijn, dus ik zeg tot over een paar dagen!

• 27 November 2016 - 21:43

Danielle:

Wauw..wauw..wauw...wat een geweldige vakantie zijn jullie aan het maken.
    Een massage van twee uur...da meen je niet! Heerlijk..had je het droog gehouden Miran...hihi!
    Heel veel plezier in Laos en tot over een paar dagen xxx

• 27 November 2016 - 22:04

Je Moeder:

Het is echt niet tegeloven wat jullie allemaal bezichtigen ,als je ziet hoe arm dat Thailand is op TV.
    Geniet ervan in Laos en 32 graden.hier min 4 xxx

• 28 November 2016 - 16:48

Truus Veld:

Wauw Miranda en Rene ik kan niks anders zeggen .Gewoon al die tempels en als ik hoor naar de ondergrondse tempels .Jammer van de zonsondergang zoveel trappen gelopen en dan niks kunnen zien van dat moois
    geniet nog lekker samen

groetjes tante Truus en ome Piet

• 28 November 2016 - 19:29

Theo En Carla:

Ziet er wederom mooi uit. Jullie moeten wel bekeerd zijn tot het boeddhisme na het bezoek aan zoveel tempels. Wel indrukwekkend hoor. Veel plezier in Laos en we kijken weer uit naar jullie verlag en foto's.
    Groetjes Theo en Carla